Kościół Adwentystów Dnia Siódmego
www.adwentysci.waw.pl

Internet jako narzędzie misji czyli "GIEN 2007"

AKTUALNOŚCI WARSZAWA | 11/07/2007 | Jan Kot

W ostatnim miesiącu, nastolatkowie z młodzieżowej grupy pastora Victora Hulberta wyemitowali wśród swoich znajomych video z wyprawy kampingowej w popularnym portalu YouTube. Później opowiadali, że ich przyjaciele byli zdziwieni, że Adwentyści to "normalni" ludzie.

"To jest tak naprawdę ewangelizacja" - powiedział Hulbert, dyrektor ds. komunikacji Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Wielkiej Brytanii. "Zobaczyli oni Adwentystów jako prawdziwych ludzi, którzy umieją się bawić".

Chęć poznania i nauczenia się nowych form i metod ewangelizacji przywiodła około 100 liderów Kościoła Adwentystów, profesjonalistów ds. komunikacji i ekspertów technologii z całego świata na coroczne, czwarte już Globalne Forum Ewangelizacji Internetowej „GIEN 2007” , które odbyło się w Newbold College, w Bracknell, Berkshire (Wielka Brytania), w dniach od 28 czerwca do 1 lipca br., pod hasłem "Radykalne poselstwo, radykalna metoda, radykalny Chrystus".

"Wszyscy ci, którzy wciąż nie są z nami, muszą zrozumieć, iż podejście do wykorzystania internetu w Kościele jest bardzo przemyślane i rozważne" - powiedział Rajmund Dąbrowski, dyrektor Departamentu ds. Komunikacji przy Generalnej Konferencji Kościoła Adwentystów w USA, który był sponsorem tego wydarzenia.

"Niektórzy wciąż tkwią w przewidywalnym podejściu do ewangelizacji" - powiedział pastor Dąbrowski. Czuł się on jednak zachęcony postawą, energią i liczbą nowych członków forum, którego celem jest pozyskanie kolejnych osób gotowych to wykorzystania nowych technologii. Wielu uczestników wyraziło zdanie, iż to było dobre forum, chociażby pod względem nawiązania kontaktów i zorientowania się w nowych strategiach.

Niektórzy uczestnicy wyglądali na zaskoczonych, gdy okazało się, iż przywódcy Kościoła inwestują w spotkania, podczas których przedstawiane są pomysły młodych ekspertów nowych technologii, z założeniem by później wykorzystać je w celu rozwoju metod głoszenia kazań czy ewangelii poprzez nowe media.

"Nie mówcie Generalnej Konferencji, ale... piątkowe popołudniowe sesje grup roboczych zostały całkowicie poprowadzone przez młodych techników," – napisał 28-letni blogger, Alexander Carpenter w magazynie Spectrum podczas konferencji.

Podczas wywiadu, Carpenter, absolwent uczelni Kalifornia, o specjalizacji - nowe media a zarazem jeden z wykładowców podczas konferencji, powiedział, iż ma nadzieję na to, że uczestnikami kolejnych konferencji będą młodzi eksperci oraz, że coraz więcej młodych ludzi będzie docenianych za swój wkład w rozwój tego typu ewangelizacji.

Hulbert, dyrektor ds. komunikacji w Wielkiej Brytanii, powiedział, że nie musi on specjalnie się uczyć nowych technologii, by dorównać młodzieży. Wystarczy, że przegląda strony internetowe odwiedzane przez nastolatków i od razu ma pogląd czym się zajmują i zachęca ich, by wykonywali to najlepiej jak umieją.

"Nie sądzę, iż muszę rozumieć wszystkie technologie" - mówi Hulbert, który wysyła 3 wiadomości tekstowe na rok. "Ale to nie znaczy, że nie rozumiem dzieci, które na rok wysyłają takich wiadomości tysiące". A Dan Houghton, moderator grup roboczych podczas konferencji, namawiał do zastanowienia się czy czasami nie warto pomyśleć jak trafić również do nastolatków tą drogą.

Raafat Kamal, z Wydziału Trans-Europejskiego, stwierdził że procent populacji na całym świecie, wykorzystującej internet w celach ewangelizacyjnych wzrósł o 2/3 w porównaniu do roku 1998.


© Ansel Oliver/ANN
Tłumaczenie: Estera Strama dla www.adwentysci.waw.pl



Na ogólnoświatowym forum ds. nowych mediów "GIEN 2007", w polskiej delegacji znalazł się również Dawid Czernicki - współtwórca strony www.adwentysci.waw.pl, którego zdjęcia z pobytu zamieszczamy poniżej.

W imieniu całego zespołu redakcyjnego serdecznie dziękujemy Diecezji Wschodniej za wytypowanie przedstawiciela naszego serwisu do udziału w powyższej konferencji.




































































© Dawid Czernicki/www.adwentysci.waw.pl

MEDIA







REKLAMA




REKLAMA




ADRA DLA DZIECI




(c) 2006-2012 Adventist Warsaw Media Group - Niniejszy serwis jest niedochodową i wolontaryjną działalnością członków zboru Warszawa-Centrum.